Pokaż




Zapomniałeś hasła?

Pokaż

Pokaż

Podaj swój adres e-mail, na którego wyślemy link do zmiany hasła


Wróc do logowania

Zamknij
Zamknij

Blog Zadbana Mama

Wróć
Kategorie bloga
Mamo, zadbaj o siebie na 12 sposobów!

Mamo, zadbaj o siebie na 12 sposobów! 1


Urodziłaś dziecko, maluszek przysłonił ci cały świat. Starasz się kupować mu śliczne ubranka, kąpiesz, masujesz, kołyszesz. Często zmęczona i zrezygnowana padasz na twarz, wychodząc z domu zakładasz znoszony dres, a o makijażu już całkiem zapomniałaś? STOP, Twoje dziecko też chce mieć zadbaną mamę! Przeczytaj jak tego dokonać i żyć w zgodzie ze sobą.


 

Przypomnij sobie o...sobie!

Nie wymagajmy od siebie, żeby kilka dni po porodzie wyglądać jak bogini, tak się niestety nie da. Jednak po kilku miesiącach spędzonych z dzieckiem w domu całkiem zapominamy o sobie, o pielęgnacji własnego ciała. Żeby czuć się kobieco musimy coś dla siebie zrobić. W starym dresie i podkoszulku męża nie widzimy swojego piękna, a naprawdę warto sobie przypomnieć ten widok.
 

Recepta nr 1 na zachowanie równowagi w życiu

Poświęcenie całego czasu dla dzieci, obowiązków domowych i całkowite rezygnowanie z  siebie nie jest dla nas dobre, jest wręcz niebezpieczne. Po jakimś czasie czujemy się wypalone, zrezygnowane i nie mamy siły zajmować się maluchami. Co więcej, mamy do nich pretensje, że zabierają nam tyle czasu i energii. W najgorszym wypadku może to prowadzić do depresji. Dobra wiadomość jest taka, że można temu zapobiec.  

 

Wydaje się to banalne, niby nic odkrywczego. A jednak zapobiega to obarczaniu dzieci winą za swoje złe samopoczucie. Potrzebujemy tego, by zachować higienę życia. Warto poszukać w otoczeniu sprzymierzeńców - partnera, rodziców, przyjaciółek - którzy odciążą nas chociaż na godzinę. Jeśli mamy taką możliwość, wynajmijmy opiekunkę. Prośmy o pomoc, telepatia nie działa, za to telefony tak:). I dobrze wykorzystajmy ten czas. Oto 12 sposobów  na zrobienie czegoś dla siebie:

 

12 rzeczy, które mama może (musi) dla siebie zrobić:

  1. Weź gorącą kąpiel, dodaj jakiegoś pachnącego kosmetyku, odpręż się i naprawdę odpocznij.
  2. Zamknij się w łazience i zrób sobie maseczkę na twarz, w zależności od rodzaju cery i potrzeb może być np. nawilżająca lub oczyszczająca. Aby nikogo nie wystraszyć możesz także użyć specjalnych zwierzakowych maseczek, wyglądających jak kot czy tygrys.
  3. Zjedz kawałek gorzkiej czekolady, z wysoką zawartością kakao (min. 70%) . Dostarczy ci ona magnezu, który zwalczy zmęczenie.
  4. Zrób sobie manicure lub umów się na wizytę u kosmetyczki. Zadbane dłonie i paznokcie na pewno poprawią ci nastrój na dłuższy czas, hybryda utrzyma się około 2 tygodni.
  5. Zrób sobie gruboziarnisty peeling, użyj do tego profesjonalnych kosmetyków lub...kawy albo cukru. Porządnie się wymasuj.
  6. Jeżeli pozwolą Ci na to finanse i babcia (która zajmie się dzieckiem), pozwól innym zająć się sobą - raz na jakiś czas idź do fryzjera, do kosmetyczki lub na masaż.
  7. W czasie drzemki dziecka wyjdź z domu (razem z nim), usiądź na ławce w parku i popatrz w niebo, przez chwilę nie rób nic. Możesz też poczytać jakąś lekką gazetę czy książkę. Staraj się nie myśleć o tym, co czeka do zrobienia w domu.
  8. Zostaw dziecko w rękach partnera i wybierz się do jakiegoś kulturalnego miejsca - już nie dla dzieci, a dla dorosłych, np. na wystawę czy koncert.
  9. Umów się na spotkanie z koleżanką na mieście lub zaproś ją do siebie, staraj się mimo obowiązków domowych utrzymywać kontakty ze znajomymi.
  10. Kup sobie coś nowego - przynajmniej jakąś ładną bluzkę. Niech będzie kobieca i twarzowa, nie kupuj znów za szerokich i byle jakich ubrań. Na pewno poczujesz się lepiej, gdy założysz ją i pokażesz się mężowi.
  11. Wybierz się z dzieckiem do galerii handlowej, znajdź drogerię, w której można zrobić darmowy makijaż i pozwól sobie na małą, darmową metamorfozę. Zobacz, jaka możesz być piękna przy odrobinie zaangażowania.
  12. Spacerując po mieście wstąp na świeżo wyciskany sok lub pyszny, owocowo -warzywny koktajl. Poczujesz się lepiej i zrobisz coś dla swojego zdrowia.
     

Recepta nr 2 na zachowanie równowagi

Pamiętajmy o pozytywnym podejściu do siebie, nikt nie zadba o nas tak, jak my same. Nie oczekujmy pochwał od męża, partnera, dzieci - same sobie je zafundujmy. Doceniajmy każdą małą rzecz, którą udało nam się zrobić. Możemy zrobić listę osiągnięć - takich, które już mamy lub takich, które  dopiero chcemy osiągnąć. I niech nie będzie to zdobycie Mount Everest. Wystarczy, np. zjedzenie porządnego śniadania, czy zrobienie ćwiczeń na mięśnie brzucha. To są właśnie kamienie milowe w prawdziwym życiu.

Wiadomo, że nie będzie łatwo. Wiadomo też, że znajdziemy masę wymówek. Ale pamiętajmy, że wszystkie musimy zawalczyć o siebie. Powodzenia!

 

Źródło: K.Cook, L.Wyndham-Read "Mama zadbana, czyli jak odzyskać formę i figurę po urodzeniu dziecka", Warszawa 2010


Komentarze


Izabel /

Szczęśliwsza mama to szczęśliwsze dziecko!