Kategorie bloga
Dieta wegańska w ciąży – jak jeść, żeby dziecko świetnie się rozwijało?

Dieta wegańska w ciąży – jak jeść, żeby dziecko świetnie się rozwijało?


W ciąży i na diecie wegańskiej? Wiele osób, które słyszą o takim pomyśle, ma ochotę popukać się w głowę i rzucić: „przecież to skrajnie nieodpowiedzialne!”. Jak się jednak okazuje – wcale tak nie jest. Dziecko może świetnie rozwijać się nawet, jeśli jego mama jest weganką, co potwierdziło między innymi Amerykańskie Towarzystwo Dietetyczne.

Polscy lekarze nie są przekonani do diety wegańskiej w ciąży, podobnie jak opinia publiczna. Jak jednak pokazują coraz nowsze badania, taki sposób odżywiania wcale nie musi wpływać negatywnie na zdrowie płodu – wystarczy dopilnować kilku ważnych kwestii i zadbać o zbilansowane posiłki.

Dieta wegańska w ciąży – czego nie może ci zabraknąć?

1 z 6
Dieta wegańska w ciąży – jak jeść, żeby dziecko świetnie się rozwijało?

1. Białka

W okresie ciąży mocno wzrasta zapotrzebowanie na białko – jest niezbędne, aby dziecko właściwie się rozwijało i rosło. Jeśli białka w diecie będzie zbyt mało, maluszek będzie miał niską wagę urodzeniową.

Gdzie znajdziesz białko?

  • nasiona
  • orzechy
  • zielone warzywa
  • nasiona roślin strączkowych

Komentarze